fbpx

Jak mieć więcej energii – 28 sposobów

Jak mieć więcej energii - 28 sposobów

Jak mieć więcej energii?

Czym jest energia? Z energii bierze się wszystko. Nasze myśli, działanie, wyniki.

Nauka wymaga energii.

Biznes wymaga energii.

Praca wymaga energii.

Życie wymaga energii.

Wszystko bierze się z energii. Energia jest życiem. Bez energii człowiek by się nie rozwinął. Bez energii nie byłoby możliwe życie na Ziemi.

W naszej codzienności często popadamy w tak zwany marazm. Szczególnie to widać w okresie jesienno-zimowym, kiedy pragniemy się schować i zostać w naszym ciepłym kącie.

Praca, obowiązki i codzienne zadania wymuszają na nas jednak ogrom pracy i włożonej w to energii. Trudy całego dnia doprowadzają do zmęczenia fizycznego i psychicznego.

Jak w takim razie mieć więcej energii, tryskać energią i być witalnym przez cały dzień?

Przedstawię teraz sprawdzone sposoby na zwiększenie swojej energii.

Jedne będą oczywiste, inne dziwne, ale ważne, że wszystkie są skuteczne.

Jeśli zastosujesz to w swoim życiu to będziesz bardziej wydajny, entuzjastyczny, pozytywnie myślący i zawsze w formie.

Wszystkie sposoby możesz ze sobą łączyć. Jeden nie wyklucza drugiego. Możesz użyć jednego sposobu, możesz użyć wszystkie. Możesz również się zainspirować i znaleźć swój własny unikalny sposób na więcej energii.

To jak mieć więcej energii? – 10 sposobów.

1.Jedz ciemną czekoladę

Ciemna czekolada pozytywnie wpływa na nasz organizm, zwłaszcza u osób starszych, czyli po 50-tce. Ma również pozytywny wpływ na pamięć. Uwaga. Jedz ciemną czekoladę, która zawiera w sobie powyżej 70% kakao. Poniżej tej wartości, będzie tylko mało wartościowym słodyczem.

2.Uprawiaj Jogę

Joga znakomicie wpływa na nasz układ oddechowy. Spowalnia tempo i nadaje odpowiedni rytm pracy naszemu organizmowi. Joga także potrafi uspokoić i zachować równowagę psychiczną oraz fizyczną.

3.Czynności przed snem

Dobry sen sprawi, że na drugi dzień będziemy wypoczęci i pełni energii. Zapewni nam to odpowiednie nastawienie mentalne przed udaniem się na wypoczynek. U mnie świetnie sprawdza się książka, potem krótka, bo nawet 5 minutowa medytacja, na sam koniec w swoim małym notatniku zapisuje swoje sukcesy, jakie osiągnąłem w ciągu dnia. Uwierz, że codziennie osiągasz sukcesy, tylko musisz siebie docenić i to zauważyć

4.Pij wodę

Pij dużo wody, mineralnej, niegazowanej. Przynajmniej 8 szklanek w ciągu dnia.

5.Częste, małe posiłki

Jedz często, ale mało. Najlepiej żeby to były owoce i warzywa. Żadnych słodkich przekąsek czy fast food’ów.

6.Konkretne śniadanie

Zjedz konkretne, dobre śniadanie. Poranny posiłek jest najważniejszy z całego dnia.

7.Mała kolacja

Unikaj dużych i tłustych posiłków przed udaniem się spać. W nocy potrzebujesz się wyciszyć, a nie mieć energię.

8.Pij zieloną kawę

Zielona kawa niesamowicie dodaje energii i sił.

9.Zrób sobie przerwę

Jeżeli w ciągu dnia czujesz zmęczenie, to zrób sobie krótką przerwę. 10 minut w zupełności wystarczy. Niech to będzie: spacer, ulubiona muzyka, drzemka (tak, tylko 10 minut!), kawa lub herbata, medytacja lub joga.

10.Pracuj z pasją

Rób to co lubisz, a nie odczujesz zmęczenia.

To jak mieć więcej energii? – kolejne 10 sposobów.

11.Ogranicz oglądanie TV

Oglądanie TV jest dobre jeśli robisz to w jakimś celu. Bez celowe gapienie się w ekran, zabija naszą kreatywność i sprawia, że żyjemy życiem „gwiazd”, a nie swoim.

12.Rób przerwy

Rób częste przerwy. Jeśli pracujesz fizycznie, to przez 5 minut odpocznij i się zrelaksuj. Jeśli pracujesz przy komputerze, to zrób sobie krótki spacer.

13.Chodź wyprostowany

Mowa ciała ma tutaj zdecydowaną przewagę. Będąc wyprostowanym lepiej Ci się oddycha i masz więcej sił witalnych.

14.Energiczny spacer

Zrób sobie szybki, energiczny spacer z szybkim oddychaniem i ruchami ciała.

15.Spożywaj tłuszcze nienasycone

W swojej diecie niech będzie miejsce na oliwki, orzechy i ryby.

16.Terapia olejkami

Olejki dodają energii i pobudzają do działania, zwłaszcza olejek o zapachu jaśminu.

17.Ćwiczenia fizyczne

Ćwicz co najmniej 3 razy w tygodniu, co najmniej 30 minut dziennie. Zauważysz poprawę stanu zdrowia, lepsze samopoczucie i większą pewność siebie.

18.Sen

Na sen składają się cykle, w którym wchodzimy w stan alfa. Jeden cykl trwa 1,5 godziny. Jeżeli chcesz czuć się wypoczętym i pełnym energii to śpij 4 lub 5 cykli.

19.Witaminy

Spożywaj witaminy z zawartością żelaza.

20.Zidentyfikuj swoje największe problemy i obawy

Zapytaj sam siebie: „Co mi sprawia obecnie największe problemy w życiu?” i opracuj plan i sposoby ich pokonania. Dzięki temu zmniejszysz stres, a zwiększysz energię do działania.

Czy są jeszcze jakieś sposoby na więcej energii? – Tak, następne 8 sposobów.

21.Słuchaj ulubionej muzyki

Posłuchaj ulubionego zespołu muzycznego lub wykonawcy. Najlepiej jeśli zaczniesz nucić lub śpiewać na głos. Podniesiony głos zwiększa energię.

22.Stosuj suplementy diety

Jeżeli jesteś zdrowy i pragniesz zapewnić swojemu organizmowi niezbędne witaminy, to stosuj suplementy diety.

23.Pozytywne myśli

Miej zawsze pozytywne myśli. Pamiętaj, że żadna myśl nie mieszka w Twojej głowie za darmo. Za każdą płacisz. Pozytywne myśli tworzą energię, negatywne myśli wysysają ją.

24.Wietrz pomieszczenia

Zaduch i brzydki zapach nie pomagają w twórczym myśleniu. Otwórz okno przynajmniej na 5 minut, od razu poczujesz przypływ świeżej energii.

25.Wykonuj krótkie ćwiczenia fizyczne

Odejdź od biurka i zacznij się rozciągać. Zacznij od karku, potem dłonie, na koniec nogi.

26.Unikaj zamkniętej postawy ciała

Zwróć uwagę, czy nie krzyżujesz nóg i ramion. Zamknięta postawa daje sygnał dla umysłu, że należy być teraz niedostępny i zamkniętym w sobie. To nie sprzyja nabyciu energii.

27.Znajdź swoje hobby

Nic tak nie motywuje i nie dodaje energii jak swoje hobby. Rower, bieganie, modelarstwo, mechanika samochodowa czy gitara. Znajdź swoje zainteresowanie, które będzie Cię „kręcić”, a zobaczysz ile energii będziesz miał nawet jeśli czujesz się mentalnie zmęczony.

28.Stwórz swój rytualny poranek

Od jakiegoś czasu stosuje swój rytualny poranek. Jest to gotowy szablon do praktycznego nabycia energii do działania na cały dzień. Każdy powinien dobrać indywidualnie swój poranek według swoich upodobań. Ważne, żeby nie zmieniać kolejności działań.

Więcej energii dzięki mojemu porankowi, który wygląda następująco:

  1. Pobudka i wdzięczność – 1 minuta
  2. Szklanka wody – 1 minuta
  3. Kalendarz zajęć na dany dzień – 2 minuty
  4. Krótkie ćwiczenia rozciągające – 10 minut
  5. Chłodny prysznic – 2 minuty
  6. Śniadanie – 30 minut
  7. Porządki – 10 minut
  8. Toaleta, ubiór – 17 minut

W sumie 72 minuty rytualnego poranka, czyli 1 godzina i 12 minut, a mam energię na cały dzień. Świetna sprawa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *